Дипломна работа

Софтуерна система за управление на резервации. Сървърна част – основни функционалности. | Защитена на: 01/01/1900

 

Продължаващото навлизане на информационните технологии в ежедневието на хората и развитието на информационното общество в България и по света, заедно с динамичното и заето ежедневие на консуматорите, водят до нуждата от опростяване и олекотяване на ежедневните задачи. Това са задачи като резервиране на ресторант, запазване на час за фризьор и козметик, насрочване на преглед при лекар или зъболекар, запазване на фитнес инструктор или час на тенис игрище. 

Настоящата дипломна работа има за цел намиране на решение на нуждата за улесняване и опростяване на процеса на резервация и запазване на час за голям и разнообразен набор от бизнес обекти и предлагани услуги. Общо-приложимата онлайн резервационна система дава решение на тази нужда с нейните функционалности и възможности за онлайн резервиране, подходящи за всякакъв тип бизнес обекти и услуги.

За постигане на поставената цел са направени проучвания на проблемната област и е изследвана нуждата от общо-приложима онлайн резервационна система, разгледани са най-популярните услуги за онлайн резервации и са анализирани предиствата за крайни и бизнес потребители от използване на онлайн резервации. Анализирани са съществуващи конкурентни решения и функционалностите, които предлагат на потребителите си.

След задълбочени анализи са описани използваните технологии за изграждането на Java приложение, съдържащо имплементирани основните функционалности на сървърната част. Описани са използваните инструменти за контейнеризация и оркестрация на контейнери.

Проектирането на системата започва с идентифициране на целевите групи потребители. На база на направените анализи на съществуващи системи се дефинират основни функционалости за имплементация, заедно с качествените изисквания към системата, както и тяхната взаимосвързаност и достъпност от различните роли в системата. Идентифицирана е най-прилягащата софтуерна архитектура и тип скалируемост за системата. Проектирана е базата от данни и са дефиниринари потребителски авторизации.

Основните функционалности са реализирани, описани са аспектите от тестването и процесите, използвани за валидация на качеството на разработената системата, впоследствие са анализирани резултатите от тестването и отразяването им. REST API и HTTP методи позволяват разработката на приложението с всички възможни CRUD операции.

Системата е внедрена експериментално и са анализирани резултатите от получената обратна връзка от крайни и бизнес потребители. Описани са насоките за бъдещо развитие на системата.

Разработената резервационна система представлява цялостно решение за онлайн резервации за голямо разнообразие от бизнеси и услуги. Системата пести време, улеснява и прави по-приятен и ефикасен процеса по резервация.

Scroll to Top