Дипломна работа

Мигриране, рефакториране и разширяване на система за класна стая с игрови елементи | Защитена на: 01/01/1900

Сериозните игри са разпространен начин за разчупване и повишаване на атрактивността в съвременното образование. В контекста на електронното обучение, съществуват разнообразни платформи предоставящи готови решения за подобни игри. Те имат различни целеви групи, функционалности и технологии. Текущата дипломна работа разглежда както готови онлайн системи, така и концептуални модели и изследвания от литературата по темата.

 

Задачата на труда е да анализира текущото състояние на съществуващо уеб приложение за електронни обучителни игри „Ескейп класна стая/ Escape Classroom“. Тя разгръща концепцията за „стая за бягство“ и предоставя функционалности за създаване на игри на всякаква тематика. Генерирането им се осъществява през потребителски интерфейс или като импорт от JSON файл. Включени са типични за онлайн обучението модули като оценки, рейтинг, класации и др.

 

Системата е имплементирана с трислойна клиент-сървър архитектура чрез платформите ASP .NET Core 2.2, Angular 13 и SQL Server база данни. Направения анализ на изискванията идентифицира нуждата от надграждане на версиите съответно до .NET 6 и Angular 14. Предвидена е и замяна на базата данни с MySql.

 

Дефинират се нови потребителски и качествени изисквания. Имплементацията им е съпроводена от рефакториране на сървърната част с цел оптимизация на линиите код. Като плюс от тази дейност се задоволяват качества като леснота на поддръжката и разширяемост. Новите функционалности включват преработка на части от потребителския интерфейс, светла и тъмна цветова тема, замяна на някои компоненти. Също така локализация, възможност за дефиниране на игри на различни езици и конфигуриран режим на игра чрез линк. Добавена е нова роля - външни системи могат да се интегрират като разширения за загадки. Като второстепенни изисквания са имплементирани и администраторски панел, промени по съхранената история за играни игри и др.

 

Новото решение запазва първоначалния замисъл на системата за класна стая с игрови елементи като я надгражда с подобрени съществуващи функционалности и нови допълващи модули. Процесът по разработка е съпроводен от своевременно тестване на коректността на новите и старите компоненти, като несъответствия са отстранявани своевременно.

 

В резултат е постигнат един завършен продукт за предоставяне на електронни обучителни игри. Той се отличава с подобрени качества за поддръжка, разширяемост и улеснена интеграция с външни системи.

Scroll to Top