Онлайн платформа за подпомагане на малкия и среден бизнес в по-малките градове в България | Защитена на: 01/01/1900
Докато големите бизнеси в България получават прекалено много внимание и популяризиране, има доста малки и средни такива, на които им липсва презентация. Най-честите проблеми, които собствениците им срещат, са че не винаги има достатъчно клиенти, печалбите и разходите са сходни понякога, работи се без почивка и под стрес. Живеейки в град Радомир, искам да подпомогна собствениците на малките магазинчета в града ни да бъдат виждани, посещавани и развивани от стотици хора на ден.
Заради пандемията доста хора от София и другите големи градове предпочетоха да закупят жилища в провинцията и да живеят все по-често там. Улеснение за тях ще бъде да могат проверят на едно място къде е най-близкият цветарски магазин в малкия град, откъде могат да си купят прясна храна или да ремонтират колата си при нужда.
Онлайн платформа, предмет на настоящата дипломна работа, цели да подпомогне малките и средни бизнеси в град Радомир. Чрез нея собствениците им ще имат възможност да популяризират търговските си дейности, да предлагат различни оферти и да бъдат лесно откривани от крайните потребители.
Задачите, които дипломната работа включва, са:
- Проучване на проблемите при популяризиране на малкия и среден бизнес в България;
- Проучване и анализ на съществуващи решения на пазара;
- Разработване на концепция на онлайн платформа;
- Анализ на изискванията към платформата - установяване на клиентите и проучване на нуждите им – анкети и интервюта;
- Проучване, анализ и избор на технологични средства за реализиране на решението;
- Проектиране на решението;
- Разработване на онлайн платформата;
- Създаване на бизнес модел и стратегически план за онлайн платформата;
- Валидация на решението с реални клиенти от град Радомир;
- Анализ на обратната връзка получена при валидирането на решението;
- Идентифициране на насоки за бъдещото развитие на онлайн платформата.
Целите са постигнати чрез изпълнението на следните задачи:
- Анкети и интервюта с крайни потребители и собственици на бизнеси, за да се идентифицират проблеми;
- Анализ и избор на технологично средство за реализиране на проекта;
- Проектирана и разработена е онлайн платформа, което да улеснява крайните потребители при търсене на информация, както и собственици на бизнеси да презентират бизнесите си по-добре;
- Платформата е валидирана от няколко собственика на бизнеси в града, събрана обратна връзка и са идентифицирани задачи за бъдещо развитие;
- Изготвени са бизнес модел и стратегически план.
След анализиране на изискванията се установи, че целевата група на онлайн платформата са както крайни потребители или посетители на града, така и собственици на бизнес, които искат да популяризират стоките си.
За разработване на онлайн платформата е използвана система за управление съдържанието Wordpress, позволяващa голям трафик от потребители, както и бъдещето му развитие.
Благодарение на разработената онлайн платформа, клиентите и посетителите на малките градове в България ще могат да намират нужната им информация или услуга за града, в който са, бързо и лесно, собствениците на бизнеси – подкрепяни и рекламирани, а страхотните им идеи и начинания финансирани, за да могат да съществуват само извън основните корпоративни вериги.