Онлайн система за резервации, управление и планиране на лекциите в университет | Защитена на: 01/01/1900
Цел и задачи на дипломната работа
Целта на дипломната работа е да се анализира, проектира, тества и внедри онлайн система за резервации, управление и планиране на лекциите в университета, включително и гост-лекции. Съответните задачи, произтичащи от целта са следните:
➢ Преглед на съществуващите системи за резервации, управление и планиране на учебни дейности – включва сравнението с други подобни системи и с какво новата система се отличава от тях.
➢ Избор на технологии за разработката на системата - тук се включват нужните технологии за най-подходящото разработване на системата, съхранение на информацията и създаването на потребителския интерфейс.
➢ Анализиране на изискванията към системата за резервации в университетската среда – включва и описва в детайли основните изисквания на системата – функционални и нефункционални.
➢ Проектиране и разработка на системата с вече избраните технологии – след като са анализирани успешно изискванията и са избрани правилните технологии, системата се разработва, като се добавят функционалностите и се гарантира правилният им начин на работа.
➢ Тестване на системата и нейните функционалности – след като системата е проектирана и разработена, се правят тестови сценарии и се анализират резултатите, за да се установи колко надеждна е системата.
➢ Внедряване на системата - след като е проектирана и тествана успешно, системата се внедрява, за да може да се използва от потребителите.
➢ Анализ на резултатите работата със системата – включва подробния анализ на резултатите и удовлетворението на потребителите от използването на системата.
Системата е предназначена да се справи с един много важен проблем – лесното планиране, резервиране на място за лекции и подобряването на качеството им в университета. Често се случва студентите да не присъстват на лекции поради различни причини – не са сигурни дали лекцията ще е достатъчно полезна за тях, дали има останали места в залата, в коя зала се провежда лекцията (ако случайно са изпуснали информацията), дали лекторът обяснява достатъчно добре или пък просто нямат достатъчно мотивация за да отидат до университета и да присъстват на лекцията . Също така и при лекторите често се случва да е трудно да съобразят коя стая да изберат и дали е най-подходяща за водене на лекция, дали ще имат нужда от повече оборудване – компютри, зарядни, колко хора ще има в стаята и дали няма да е прекалено малка и други. Онлайн системата за резервации, управление и планиране на лекциите дава шанс както за студентите, така и за лекторите да оптимизират своята работа, като решава всички тези проблеми. Освен това тя помага и за по-приятната и интерактивна обстановка, за да може по най-удобния и ефикасен начин да се извършват конкретните действия.
Системата предлага възможност за студентите както за резервиране на място в стаи по избор, така и за анулиране и управление на съответните резервации. За лекторите е предоставена възможността да създават събития, да добавят гост лектори (които да водят събитията заедно с тях) и да запазват успешно стаи за провеждането им. Всичко това помага за удобното и бързо организиране и управление на събитията. За всяко събитие има възможност при създаването да се добави допълнителна информация – тип на събитие, дата (начало и край), описание и т.н. При създаването лекторите могат да добавят гост-лектори (за които се запазва място автоматично), както и да добавят QR код за въпроси и анкети преди самото събитие да е започнало. Това дава възможност за по-добра организация при нужда от допълнително оборудване за студенти, нужда от по-голяма или различен тип стая. Отделно и помага и за едно по-удобно място, на което студентите да си зададат въпросите (анонимно - в случай, че не искат на живо да прекъсват лекцията и желаят да им се отговори предварително).
Също така системата е успешно подсигурена с модули за Мултифакторна аутентикация (MFA) и One-Time Password Authentication, които подпомагат за по голяма сигурност на данните на потребителите.
В допълнение системата дава шанс за оценяването на лекторите и тяхното провеждане на лекциите, като при края на всяко събитие се появява възможността за попълване на анкета при присъствалите потребители. Това е начинът да се подобри както качеството на провеждането на лекциите, така и да се даде видимост на някои други забележки относно лекторите и лекциите и да се коригират.
На последно място е включен и модул за награди, с който допълнително да се мотивира участието на потребителите чрез получаване на награди при честото използване на системата и нейните функционалности. По този начин ще се насърчи по голямо присъствие на живо от страна на студентите по време на лекциите.