Дипломна работа

Онлайн портал, свързващ българските пчелари с дистрибутори на мед в Европейския съюз | Защитена на: 31/10/2017

Българският пчелен мед е един от най-висококачествените на световния пазар. Родните ни пчелари, развили собствен бизнес у нас, са изправени пред нелеката задача да произвеждат мед, да се грижат за опазване на пчелната популация, както и сами да търсят пазар за крайния продукт. Намирането на купувачи става най-често от уста на уста или чрез публикуване на обяви за продажба на мед по различни форуми.

Онлайн порталът, който е предмет на настоящата дипломна работа, цели да улесни българските пчелари в намирането на нови пазари за тяхната продукция в България и в Европейския съюз. Платформата ще помогне и на крайните потребители на пчелен мед при избора им на висококачествен продукт.

Поставените цели в дипломната работа са:

  • Да се проучат реалните проблеми с намирането на пазар от българските пчелари
  • Да се направи изследване дали вече съществуват налични решения на техните проблеми и те да се сравнят с онлайн портала
  • Да се проектира и разработи уеб приложение предлагащо решение на проблема с намирането на нови пазари за българския мед
  • Да се изготви план за тестване на приложението сред избрани пчелари

Целите са постигнати чрез изпълнението на следните задачи:

  • Водени са дискусии с пчелари и евродепутати, за да се идентифицират реалните проблеми на българските производители на пчелен мед
  • Чрез проведена анкета сред българските пчелари и крайните потребители на пчелен мед са установени и приоритизирани най-полезните функционалности за онлайн платформата
  • Направен е обзор на онлайн търговията и са изследвани възможностите и условията за продажба на пчелен мед в Европейския съюз
  • Изследвани са две решения, които предлагат различни подходи при разширяване на пазара за български мед – информационна система за прекупвач на мед и онлайн сайт за доставки на свежи храни директно от производител.
  • Направен е сравнителен анализ на съществуващите решения и благодарение на него се достигна до заключението, че двата подхода трябва да се обединят в един, каквато е и реализацията на онлайн портала
  • Проектирано и разработено е уеб приложение с функционалностите посочени в анкетата
  • Изготвен е план за тестване на приложението сред избрани пчелари и събиране на обратна връзка от тях за изглаждане на евентуални проблеми при реализацията му

След анализиране на бизнес изискванията от проведената анкета се установи, че целевата група на онлайн портала са български пчелари и купувачи на мед и други здравословни храни на възраст между 26 и 55г.

За разработване на уеб приложението са използвани технологии базирани на Microsoft .NET платформата - ASP.NET Core MVC 2.0 за структуриране на уеб сайта, Microsoft SQL Server за базата данни и Entity Framework Core за проекция на таблиците от базата данни към класовете в приложението, в комбинация с HTML5, CSS и jQuery библиотеката за клиентската част.

Благодарение на реално разработената онлайн платформа българските пчелари ще бъдат популяризирани не само в България, но и в Европейския съюз.

Scroll to Top