Дипломна работа

Семантично сегментиране на потребителско търсене в Google | Защитена на: 01/01/1900

Тема на дипломната работа: ​ Семантично сегментиране на потребителско търсене в Google



Дипломант: ​ Веселин Руменов Здравков, специалност ТПИИТ, факултетен №  25363



Научен ръководител:  доц. д-р Петко Русков, катедра „Софтуерни технологии“, Софийски Университет „Св. Климент Охридски“



Консултант: ​ ​Тодор Саракчиев, катедра „Софтуерни технологии“, Софийски

Университет „Св. Климент Охридски“



Дата на защита: ​ 03.07.2018г.



Ключови думи: ​ клъстеризация,  домейн, реклама, целева реклама, информационна система, семантично  сегментиране, потребителско търсене, Google



Анотация на работата:

 

Животът на съвременния човек в дигитален свят е немислим без информационните системи и интернет. Онлайн пазаруването  също придобива все по-голяма популярност в глобалната мрежа, а това води до динамичното разширяване на онлайн пазара. Възниква необходимост от преосмиляне и усъвършенстване на рекламната стратегия с цел достигане до възможно най-много потребители. Дипломната работа е фокусирана върху Google като платформа за рекламиране поради големия ѝ пазарен дял  и доминацията ѝ в дигиталната сфера. Насочването на рекламите за даден домейн е невъзможно без подходящи ключови думи и фрази, а процесът за избиране на кои ключови думи да се рекламира успешно в Google e дълъг и сложен.

Pазгледана e целевата реклама и са анализирани данните за историческата рекламна дейност при търсене в Google за определени домейни. Обобщената  от потребителските търсения в Google информация е подложена на семантична клъстеризация.

Предоставено е софтуерно решение, базирано на семантичното сегментиране на потребителското търсене в Google на база историческа рекламна дейност, което открива и предоставя най-подходящите ключови думи за реклама.

Представен е  алгоритъм за откриване  на подходящи ключови думи за определен домейн при фиксиран англоговорящ пазар. Програмиран и разработен е модул от информационна система, който консумира резултатите от маркетингови инструменти като Аlexa, Semrush, SpyFu и други.

Данните  от маркетинговите инструменти са представени в подходящ векторен вид за семантична клъстеризация. Получените вектори се подлагат на семантична клъстеризация, а новополучените клъстерни групи се изобразяват графично.

Scroll to Top