Семантично сегментиране на потребителско търсене в Google | Защитена на: 01/01/1900
Тема на дипломната работа: Семантично сегментиране на потребителско търсене в Google
Дипломант: Веселин Руменов Здравков, специалност ТПИИТ, факултетен № 25363
Научен ръководител: доц. д-р Петко Русков, катедра „Софтуерни технологии“, Софийски Университет „Св. Климент Охридски“
Консултант: Тодор Саракчиев, катедра „Софтуерни технологии“, Софийски
Университет „Св. Климент Охридски“
Дата на защита: 03.07.2018г.
Ключови думи: клъстеризация, домейн, реклама, целева реклама, информационна система, семантично сегментиране, потребителско търсене, Google
Анотация на работата:
Животът на съвременния човек в дигитален свят е немислим без информационните системи и интернет. Онлайн пазаруването също придобива все по-голяма популярност в глобалната мрежа, а това води до динамичното разширяване на онлайн пазара. Възниква необходимост от преосмиляне и усъвършенстване на рекламната стратегия с цел достигане до възможно най-много потребители. Дипломната работа е фокусирана върху Google като платформа за рекламиране поради големия ѝ пазарен дял и доминацията ѝ в дигиталната сфера. Насочването на рекламите за даден домейн е невъзможно без подходящи ключови думи и фрази, а процесът за избиране на кои ключови думи да се рекламира успешно в Google e дълъг и сложен.
Pазгледана e целевата реклама и са анализирани данните за историческата рекламна дейност при търсене в Google за определени домейни. Обобщената от потребителските търсения в Google информация е подложена на семантична клъстеризация.
Предоставено е софтуерно решение, базирано на семантичното сегментиране на потребителското търсене в Google на база историческа рекламна дейност, което открива и предоставя най-подходящите ключови думи за реклама.
Представен е алгоритъм за откриване на подходящи ключови думи за определен домейн при фиксиран англоговорящ пазар. Програмиран и разработен е модул от информационна система, който консумира резултатите от маркетингови инструменти като Аlexa, Semrush, SpyFu и други.
Данните от маркетинговите инструменти са представени в подходящ векторен вид за семантична клъстеризация. Получените вектори се подлагат на семантична клъстеризация, а новополучените клъстерни групи се изобразяват графично.