Дипломна работа

Бизнес анализ и изграждане на платформа за електронна търговия | Защитена на: 01/01/1900

Основната цел на следващото резюме е да обобщи това, което беше обсъдено и постигнато в настоящата магистърска теза, както и да се даде общ преглед на цялата извършена работа.

   Разработването на платформа за електронна търговия и сайт е доста сложна задача, защото има толкова много неща, които трябва да се вземат под внимание и толкова много познания, които хората, които я разработват, трябва да имат, особено когато говорим за e-grocery сайт. Това е причината толкова много специалисти и отдели обикновено да участват не само по време на фазата на разработване, но и след това. От бизнес анализатори до фронтенд програмисти и от инфраструктурни инженери до анализатори на качеството, всеки екип играе ключова роля в целия процес.

   В дисертацията разгледахме 5 основни теми, които са еднакво важни за цялостното разбиране за това как едно електронно решение за търговия работи и функционира.

   В първата тема беше обсъдено следното: какво е електронната търговия и какво всъщност прави, като разгледахме текущото и състояние в България и в чужбина. За тази цел посочихме основната терминология, която се използва в повечето проекти за електронна търговия. След това направихме анализ на текущото състояние на този тип бизнес, пред какви ежедневни проблеми той е изправен и как да се справим с тях. Също така дадохме пример за успешни реализации, като разгледахме световните лидери в тази област и как те оперират. След това обсъдихме какви критерии трябва да гледаме при избора на платформа за електронна търговия.

   В следващата глава анализирахме какви технологии и платформи се използват в модерната електронна търговия. Въпреки, че не разгледахме всяка отделна платформа, тъй като е почти невъзможно, анализирахме тези, които са от значение за нашите нужди. Обсъдихме какви са техническите изисквания, които трябва да имаме предвид, докато търсим най-подходящата платформа. След това разгледахме подробно 4 от най-подходящите платформи за нашите нужди и сравнихме плюсовете и минусите им. И накрая, въз основа на горепосоченото сравнение, направихме нашия избор и обосновахме решението си.

   В глава 3 бе прегледан бизнес анализът на проект за електронна търговия. Първо, обсъдихме концептуалния модел и как неговите 6 преплетени основни понятия са свързани помежду си. Анализирахме местния пазар по отношение на целевите групи, конкуренцията и покупателната способност на населението. След това разгледахме функционалните изисквания, с които потребителите на нашия сайт основно трябва да си взаимодействат, както и бизнес изискванията, които са най-важните дейности, които една организация трябва да следва, за да постигне целите си. Следващата тема на дискусията беше нефункционалните изисквания, които описват как една платформа трябва да функционира по отношение на мащабируемост, сигурност, законови изисквания, производителност и т.н. Последно разгледахме бизнес процесите като дадохме пример с един от най-важните такива – жизнения цикъл на една поръчка.

   В следващата глава разгледахме общата архитектура и дизайн на вече избраната платформа за електронна търговия, а именно OpenCart. Обсъдихме различните модули и компоненти и сървърните ресурси, от които ще се нуждаем, за да хостваме нашето решение. Разгледахме диаграмата на базата данни за да добием по-добра представа за нея. Следващата точка беше OpenCart framework и отделните модули и как те си взаимодействат помежду си. След това имахме доста практическа задача за да приложим интеграцията на социалните медии, която ще играе ключова роля в нашето решение. Накрая разгледахме потребителския интерфейс на платформата, за да можем да разберем по-добре как работи нашия Backoffice.

   Не на последно място в глава 5 разгледахме практическата реализация и тестването на нашето решение. Ние разгледахме как да внедрим OpenCart модулите и входящите и изходящи интерфейси, необходими за правилното функциониране на платформата. След това се запознахме със системната интеграция и също така разгледахме как трябва да изглежда продуктовия фийд. Рразгледахме концепцията за планиране на тестването и стратегията за тестване, които са необходими по време на нашата тестова фаза. Направихме едно просто внедряване чрез интегриране на един OpenCart модул с парчета от необходимия код. След това разгледахме ключовите разлики между ръчното и автоматизираното тестване, както и плюсовете и минусите на всяко от тях. След това анализирахме какви инструменти ще ни бъдат необходими, за да документираме и анализираме резултатите от нашите тестове. И за финал инсталирахме платформата на локална машина.

   Въз основа на всички дискутирани по-горе теми стигнахме до извода, че всички поставени в началото на тезата цели са изпълнени и постигнати.

Scroll to Top